Hem

Tumba Gymnasium

Naturvetenskap

Väljer du naturvetenskap får du en perfekt fördjupning för fortsatta studier till läkare, biolog, sjukgymnast, farmaceut eller ingenjör. Eller vilken högskoleutbildning som helst. Det är högt tempo på natur, alltså krävs det att du är motiverad och har goda förkunskaper i matematik, biologi, fysik och kemi för att du ska lyckas.

VILL DU HA ALLA DÖRRAR ÖPPNA? PROGRAMBESKRIVNING

Väljer du naturvetenskap får du en perfekt fördjupning för fortsatta studier till läkare, biolog, sjukgymnast, farmaceut eller ingenjör. Eller vilken högskoleutbildning som helst. Det är högt tempo på NA, alltså krävs det att du är motiverad och har goda förkunskaper i matematik, biologi, fysik och kemi.

NA är ett teoretiskt program, men vi lägger också stor vikt vid att du skall lära dig teorin genom det praktiska; att förstå genom att uppleva och laborera. NA har nya, välutrustade laborationssalar för kemi, biologi, fysik och flera av lärarna har nyligen doktorerat i sina respektive ämnen.

Kursplan

Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper.