Utställning i skolbiblioteket med ES17Bild

För tredje året i rad höll andraårseleverna i ES Bild tillsammans med lärare Daniel Lagerlöf en utställning i TG:s bibliotek inom ramen för kursen Estetisk kommunikation.

Eleverna har arbetat med temat Globala målen och illustrerat sina tolkningar av dessa genom att med skalpell gestalta varje mål på skrapkartong. Idén till arbetet kommer från en illustrerad barnbok av Barnkonventionen.

Utställningen är en del av examinationen, men som ett led i arbetet har illustrationerna även tryckts upp i en bok som gick att köpa i samband med utställningen.

Intresset för elevernas arbete var stort. Såväl lärare som elever och besökare var nöjda och vid slutet av utställningen hade samtliga böcker sålts slut.