Uppskattat besök från Japan hos HU

Det humanistiska programmet firade sin årliga japandag den 11 september med besök av 16 studenter från Meiji-universitetet i Tokyo.

Gästerna redogjorde för en undersökning om hur det är att vara gymnasieelev i Japan idag och våra elever på TG fick svara på samma frågor för att jämföra. HU11 presenterade Sverige på japanska från scenen i biblioteket.

Efter gemensam lunch i skolrestaurangen så var eftermiddagen fylld av kulturutbyten: origami, kalligrafi, kubb och japanska lekar på fotbollsplanen, tillagning av japanska pannkakor och svenska chokladbollar. Se bildspelet som visar dagens aktiviteter! (Sång och gitarrspel av Elin Lärkfors i HU11.) Sedan fortsatte det hela i Gamla stan – men det är en annan historia!