StockholmDirekt uppmärksammar Tumba gymnasiums elevers fina resultat

I senast numret av lokaltidningen StockholmDirekt (f. d. Södra sidan) uppmärksammas den positiva utvecklingen som är tydlig bland de gymnasieeleverna i Botkyrka som tog studenten i år. Botkyrka kommun placerar sig nu över rikssnittet när det gäller antalet studenter som går ut med en fullständig examen. Mest dramatisk är höjningen bland Tumba gymnasiums elever där 85 procent av eleverna både på yrkesprogrammen och de studieförberedande programmen går vidare med högskolebehörighet eller med en färdig yrkesutbildning.

”– Man får gå långt tillbaka för att se de här siffrorna. Det är ett jättelyft, vi har verkligen väntat på det, säger Andreas Hammarstedt, biträdande rektor på Tumba gymnasium och ansvarig för yrkesprogrammen.”

Utdrag ur artikeln: Rekordmånga elever i Botkyrka klarar gymnasiet, Anna Sjögren,  StockholmDirekt 30/8 2017

Läs artikeln här