Skola som vanligt – men ingen vanlig skola när TG undervisar digitalt

Corona stängde alla Sveriges gymnasieskolor onsdagen den 18 mars. Tur att TG:s lärare är proffs på digital undervisning och från och med idag pluggar alla elever enligt schema precis som vanligt – men det sker på distans och digitalt. Som rektor säger jag så här: Skola som vanligt, men ingen vanlig skola! För att det ska bli så proffsigt som möjligt har lärarna arbetat och förberett sin digitala undervisning tillsammans i sina lärarlag. Naturligtvis är det lite nervöst för många lärare att livesända, men tillsammans har de lyckats få till det fantastiskt bra, och de har haft kul och lärt sig mycket samtidigt. Eleverna verkar nöjda. Jag har ”webbpratat” med massa elever i olika klasser som är väldigt nöjda hittills och som jobbar på bra med hög och god närvaro. Nu gäller det att hålla ut och fortsätta jobba. Skolorna kommer sannolikt vara stängda i flera veckor och då gäller det att sköta skolan som vanligt, fast digitalt och på distans. Du som är elev hos oss får mer information gällande det viktigaste via V-klass. Till er andra kan jag bara säga att TG är en skola som älskar och ligga i framkant och som klarar alla hinder – välkomna till oss.

Vi hoppas att Coronaviruset klingar av i april. Vi planerar vårt nästa Öppna hus till onsdagen den 6 maj klockan 18:00-19:00. Välkomna!