Matematiksuccé för Natur- och Teknikklasserna åk18

3 riktigt skickliga lärare multiplicerat med 4 skickliga klasser = vad blir det? = historiskt höga resultat!

Sedan några år har TG.s lärare utvecklat ett särskilt undervisningskoncept för sina elever på Teknik- och Naturprogrammet i kurserna MA1c, MA2c och Fysik1. Det handlar om hög lärartäthet, i kombination av undervisning direkt anpassad till elevernas kunskapsnivå, ett arbete som ständigt förändras och utvecklas med målet att alla ska lyckas. Nu kom rena resultatchocken – aldrig förr har våra elever och lärare lyckats så väl. Noll underkända elever! Dessutom hela 86 elever som fick A, B eller C i betyg – det motsvarar 76,5 procent av alla elever. Men oavsett betyget har alla lyckats, eftersom eleverna läser Ma1c extra snabbt. Så oavsett vilket betyg man fick så har alla gjort en bragd som fixat sitt betyg på bara en termin.

Grattis alla ni 112 smarta elever – grattis skickliga lärare!