HU ♥ Japan

För åttonde året i rad har humanisterna firat japandagen första veckan i september. En stor grupp studenter från Meiji-universitetet och TG:s humanister pratade om allt mellan himmel och jord – framför allt kulturella likheter och skillnader mellan Japan och Sverige. HU15 berättade om sin japanresa och gästerna höll presentationer i biblioteket. Kalligrafi, origami, svenska och  japanska danser, kubb på fotbollsplanen, pepparkaksbak och japanska smakprov i Novisen var andra uppskattade inslag. Vi tackar professor Suzuki och våra japanska gäster samt alla härliga humanistelever – både nuvarande och tidigare på återbesök – som visade stort engagemang och vågade bjuda på sig själva. Se bildspelet! Tack också till David och Jenny i HU16 som sjunger och spelar till bilderna samt Sandra HU16 som bjöd på svensk folkmusik.