Agnel Polytechnic School i Goa

Efter två veckors utbytesbesök hos Agnel Polytechnic School i Goa, Indien, är de elever och lärare från El och energiprogrammetsom besökt Agnel Polytechnic School i Goa, Indien, tillbaka i Sverige!

Det har varit två veckor med dagarna fyllda av aktiviterer, lektioner på skolan, företagsbesök och utflykter till några av Goas många tempel och kyrkor. Helgerna tillbringade vi på de fantastiska stränderna och med att se den lilla vackra staden Margao.

Intrycken har varit många och i vissa fall även omvälvande. Det som kanske berörde mest var vårt besök på Balgram, det barnhem som finns på skolans område, upp till 220 barn i åldrarna 5-18 år.
Här gjorde vi ett kortare besök som avslutades med dragkamp och straffläggning i fotboll.

Vi kommer under våren ansöka om en tredje, sista del av detta projekt som pågått sedan 2011.