Tidigare TG-elev tog SM-guld i friidrott

Foto: Magnus Grimstedt

I fredags tog Elenor Derrah från Ronna studenten på Tumba gymnasium. Vad hon inte visste då var att hon skulle avsluta veckan som svensk mästare. Segern är resultatet av en fantastisk resa, som från början inte alls var självklar. I samband med att Elenor började läsa på naturprogrammet på Tumba gymnasium fick hon höra talas om IFK Tumba. Efter lite övertalning från sin bror vågade hon ta steget och i helgen tog hon alltså hem guldet i 4 x 100 meter på Stockholms stadion tillsammans med lagkamraterna i IFK Tumba.

”Elenor har under sina tre år på Tumba gymnasium varit en fantastisk kraft inom skolans idrottsförening, TGIF. Som ordförande har hon inspirerat elever och personal på skolan med sin energi. Hon har sett till att Skol-IF-verksamheten verkligen har levt upp, bland annat genom turneringar och eftermiddagsträningar i till exempel gym, dans, parkour och basket.” – Anton Åkerström, idrottslärare på TG.

Nu går Elenor vidare mot nya mål och vi önskar henne all lycka till och ett stort grattis till SM-guldet och studenten.

Läs mer om framgångssagan i lt.se