Jens Lapidus dragplåster när TG firade världsbokdagen

Igår uppmärksammades världsbokdagen, som infaller 23/4 varje år, på Tumba gymnasium. Lite här och där på skolan kunde man läsa citat från välbekanta och älskade författare, men också få veta vilken bok några mer eller mindre kända personer läser just nu. Personalen bar skyltar med titeln på boken de läser eller precis har läst. I biblioteket fanns möjligheten att dejta en bok eller låna boken bakom favoritfilmen. En ”Crime Scene” med utvalda deckare placerad mitt i biblioteket väckte särskilt intresse och nyfikenhet. Sist och inte minst kom Jens Lapidus hit och berättade om sitt skrivande, litteratur och juridik för en stor grupp entusiastiska elever. Vi ser redan fram emot nästa års firande av världslitteraturen och upphovsrätten.

Läs mer om världsbokdagen på unesco.org