Goda TG-ambassadörer från HU

Fyra elever i HU14 deltog i helgen i den årliga talartävling som Japanska Ambassaden anordnar tillsammans med Stockholms universitet och Japanska Föreningen i Stockholm. Alla fyra stod för fina prestationer och på bilden ser ni dem tillsammans med Mr Jun Yamazaki, Japans ambassadör i Sverige. Ett extra stort grattis till Erik Andreasson som kom tvåa i gymnasiekategorin i hård konkurrens med elever från många andra skolor. Eriks tal handlade om likheter och skillnader mellan japaner och svenskar vad gäller livsstil och värderingar och byggde på egna erfarenheter och upplevelser i Japan. Tack också till Therese, Magda och Sofia för att ni visar att TG håller hög klass på japanskundervisningen!