Full pott på Guldgalan för Tumba gymnasiums UF-företagare

Måndagen den 16 maj hölls den årliga Guldgalan för Botkyrka gymnasieskolors UF-företagare och elever från Tumba gymnasium tog hem både årets UF-företagare och årets UF- innovation.

Bästa Innovation: PetFlex
Nora Khalil, Esra Kulbay, Alicja Mazuga och Ebru Erdal tog hem priset för bästa innovation med motiveringen: PetFlex planterar tidigt in ett hållbarhetstänk hos barn samt tar tillvara på resurser och återvinner på ett innovativt sätt. Ett framtida koncept där PetFlex tänker på miljön samt sparar på jordens resurser för kommande generationer!

Bästa UF-Företag: Easy Charge
Issa Zeito, Gabriel Tuziak, Bassam Shaya, Andrée Riutta och Shuaib Al-Khammasi tog hem priset för bästa UF-företagare med motiveringen: Easy Charge har en genomarbetad affärsplan som visar en hög grad av genomföraranda och realistiska analyser. Deras produkt ligger i tiden och har en unik funktion som med en utökad målgrupp kan bli en superprodukt.

Priset för årets bästa UF-elev på Tumba gymnasium tilldelades Esra Kulbay.

PetFlex UF:s affärsidé bygger på att tillverka och sälja reflexer av återvunna petflaskor och Easy Charge designar och säljer en sladdlös mobilladdare som går att fästa på nyckelringen.

Grattis till alla duktiga UF-elever på TG!