Elever från TG och Xenter gör årets julkalender i Radio Botkyrka

Foto: Anders Lindgren

Sugen på en alternativ julkalender? Då är Radio Botkyrkas julkalender något för dig. Årets julkalender produceras dessutom av elever från Tumba Gymnasium och Xenter. Som lyssnare får du ta del av personliga berättelser om vad julen kan betyda för den som är ung. Det utlovas känslor, upplevelser och minnen. En garanterad lyssnarupplevelse helt enkelt. Julkalendern sänds från och med idag fram till julafton, kl 07.00 med repris kl 17.00.

Foto: Johanna Rasmusson

Rebecka Wahlström, Madeleine Johansson och Vanja Moore, från Tumba gymnasium/Xenter. Foto: Johanna Rasmusson

Rebecka Wahlström och Madeleine Johansson är två av alla duktiga ljudelever som bidragit till årets julkalender. Håll utkik efter nästa nummer av Mitt i Botkyrka. På tisdag 6/12 kommer man att kunna läsa en intervju med Rebecka, Madeleine samt Vania Moore, gymnasielärare i FilmTV och Radio/Ljuddesign, i tidningen.