Arkitekttävlingen Remake Biblioteket del 1 avgjord

Robin Björnbergs förslag fick flest röster i tävlingen.

Hur kan det ultimata biblioteket på Tumba gymnasium utformas? Den frågan fick tvåorna och treorna på teknikprogrammet besvara i en arkitekttävling som fick namnet ”Remake biblioteket”. Flera elever valde att anta utmaningen och femton bidrag gjorde till slut upp om vinsten. Tävlingen gick ut på att ta fram förslag på hur biblioteket kan göras om för att bättre uppfylla elevernas och personalens önskemål. Hänsyn togs bland annat till behovet av bättre och fler studieplatser, funktionella grupprum och bättre akustik. De sex bidrag som lyckades bäst i tävlingen skapades av Robin, Michel & George, Kalle, Leone Lukas och Mischa. Se bidragen här. Idag tar tekniklärare Lars Waara med bidragen till arkitektbyrån Reflex, som i sin tur kommer att plocka ut den lösning som bäst möter Tumba gymnasiums behov. Fortsättning följer.