Informationskompetens och läsglädje

Vi jobbar för att stärka din medie- och informationskunskap, att kunna söka upp information och värdera den. Det är vi som gör konton i Legimus till elever som behöver inlästa böcker på grund av en läsnedsättning. Vill du hitta en bra bok fråga oss!

Lånevillkor
Alla nya elever får ett kombinerat elev-id och lånekort. Du lånar med hjälp av kort/personnummer och pinkod. Lånetiden när det gäller det som finns i bibliotekets hyllor är vanligtvis fem veckor. Läroböcker lånas så lång tid som kursen pågår. Du blir ersättningsskyldig för skadade eller borttappade böcker. Avgiften är 300 kronor per bok. Det går också bra att köpa och lämna in ett nytt exemplar av boken.

Fråga oss!
Behöver du hjälp att komma vidare? Svårt att hitta information? Kom in till biblioteket så hjälper vi dig. Du kan också boka tid för ett pass i informationssökning, enskilt eller i grupp.

Tyck till!
Kom gärna till oss med förslag på till exempel bokinköp. Lämna förslaget i röda lådan i biblioteket eller skicka ett mejl/meddelande i vklass.

Må 08.00-16.00
Ti 10.00-16.00 (mattestöd 09.00-10.00, studiepass 16.00-17.00)
On 08.00-15.00
To 08.00-16.00 (studiepass 16.00-17.00)
Fr 08.00-14.30

Under studiepassen är biblioteket obemannat och dörren stängd. Det är en möjlighet för elever att sitta kvar och jobba med tysta studier. På tisdagar då det är mattestöd. Elever från åk 3 hjälper den som behöver höja sig i matematik.

TG:s Läsklubb och Skrivklubb

Vill du vara med? Kontakta oss!

Porträttfoto av Lina Berglund

Lina Berglund

Biblioteket

lina.berglund@botkyrka.se